ЗАТВЕРДЖЕНО
на засіданні Ради школи
протокол від 17.10.2014 р. № 1
Положення про раду Воронівської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів
1. Загальні положення
1.1. Рада школи (далі — рада) — це постійно діючий у період між загальними зборами (конференцією) орган громадського самоврядування.
1.2. У своїй діяльності рада керується Законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», статутом Воронівської загальноосвітньої школи І—II ступенів, концепцією української національної школи, цим положенням.
2. Мета, завдання і принципи діяльності ради Воронівської загальноосвітньої школи
2.1. Метою діяльності ради є:
· сприяння демократизації і гуманізації навчально-виховного процесу;
· об'єднання зусиль педагогічного і учнівського колективів, батьків, громадськості щодо розвитку навчального закладу та удосконалення навчально-виховного процесу;
· формування позитивного іміджу та демократичного стилю управління навчальним закладом;
· розширення колегіальних форм управління навчальним закладом;
· підвищення ролі громадськості у вирішенні питань, пов'язаних з організацією навчально-виховного процесу.
2.2. Основними завданнями ради є:
· підвищення ефективності навчально-виховного процесу у взаємодії з сім'єю, громадськістю, державними та приватними інститутами;
· визначення стратегічних завдань, пріоритетних напрямів розвитку навчального закладу та сприяння організаційно-педагогічному забезпеченню навчально-виховного процесу;
· формування виховного середовища;
· створення належного педагогічного клімату в навчальному закладі;
· сприяння духовно-моральному та фізичному розвитку учнів (вихованців) і набуття ними соціального досвіду;
· підтримка громадських ініціатив щодо вдосконалення навчання та виховання учнів, творчих пошуків і дослідно-експериментальної роботи педагогів;
· сприяння організації дозвілля та оздоровлення учнів (вихованців);
· ініціювання дій, які сприяли б неухильному виконанню положень чинного законодавства щодо обов'язковості загальної середньої освіти;
· стимулювання морального та матеріального заохочення учнів (вихованців) та загальноосвітнім навчальним закладом з метою забезпечення єдності навчально-виховного процесу.
2.3. Рада школи діє на засадах:
· законності, гласності;
· колегіальності ухвалення рішень;
· добровільності та рівноправності членства.
3. Структура ради та організація її діяльності
3.1. До ради обираються пропорційно представники від педагогічного колективу, учнів (вихованців) ІI—III ступенів навчання, батьківської громадськості і громади села. Представники у раді і загальна її чисельність визначаються загальними зборами (конференцією) школи. Рішення про дострокове припинення роботи члена ради з будь-яких причин приймається виключно загальними зборами (конференцією). Кількість засідань визначається їх доцільністю, але має бути не меншою двох разів на навчальний рік.
3.2. На чергових виборах склад ради оновлюється не менше ніж на третину.
3.3. Рада працює за планом, що затверджується загальними зборами (конференцією) закладу. Кількість засідань визначається їх доцільністю, але має бути не меншою двох разів на навчальний рік.
3.4. Очолює раду школи голова, який обирається зі складу ради. Голова ради може бути членом педагогічної ради. Головою ради не можуть бути директор та його заступники.
3.5. Засідання ради може скликатися її головою або з ініціативи директора школи, власника (засновника), а також членами ради.
3.6. Для вирішення поточних питань рада може створювати постійні або тимчасові комісії з окремих напрямів роботи. Склад комісій і зміст їх роботи визначаються радою.
3.7. Члени ради мають право виносити на розгляд усі питання, що стосуються діяльності школи, пов'язаної з організацією навчально-виховного процесу, проведенням оздоровчих та культурно-масових заходів.
3.8. Рішення ради приймається простою більшістю голосів за наявності на засіданні не менше як дві третини її членів. У разі рівної кількості голосів вирішальним є голос голови ради.
3.9. Рішення ради, що не суперечать чинному законодавству та статуту Воронівської загальноосвітньої школи І—II ступенів, доводяться у семиденний термін до відома педагогічного колективу, учнів (вихованців), батьків або осіб, які їх замінюють, та громадськості.
3.10.У разі незгоди адміністрації школи із рішенням ради створюється узгоджувальна комісія, яка розглядає спірне питання. До складу комісії входять представники органів громадського самоврядування, адміністрації, профспілкового комітету навчального закладу.
3.11.Рада школи:
* організовує виконання рішень загальних зборів (конференції);
* вносить пропозиції щодо зміни типу, статусу, профільності навчання, вивчення іноземних мов та мов національних меншин;
* спільно з адміністрацією розглядає і затверджує план роботи навчального закладу та здійснює контроль за його виконанням;
* разом із адміністрацією здійснює контроль за виконанням Статуту навчального закладу;
* затверджує режим роботи навчального закладу;
* сприяє формуванню мережі класів навчального закладу, обґрунтовуючи ЇЇ доцільність в органах виконавчої влади та місцевого самоврядування;
* приймає рішення спільно з педагогічною радою про подання до нагородження випускників навчального закладу золотою медаллю «За високі досягнення у навчанні» та похвальними грамотами «За особливі досягнення у вивченні окремих предметів»;
* разом із педагогічною радою визначає доцільність вибору навчальних предметів варіативної частини робочих навчальних планів, ураховуючи можливості, потреби учнів (вихованців), а також тенденції розвитку регіону, суспільства і держави;
* погоджує робочий навчальний план на кожен навчальний рік;
* заслуховує звіт голови ради, інформацію директора та його заступників з питань навчально-виховної та фінансово-господарської діяльності;
* бере участь у засіданнях атестаційної комісії з метою обговорення питань про присвоєння кваліфікаційних категорій учителям;
* виносить на розгляд педагогічної ради пропозиції щодо поліпшення організації позакласної та позашкільної роботи з учнями (вихованцями); х
* виступає ініціатором проведення доброчинних акцій (ярмарків, конкурсів тощо);
* вносить на розгляд педагогічної ради та відповідного органу управління освітою пропозиції щодо морального і матеріального заохочення учасників навчально-виховного процесу;
* ініціює розгляд кадрових питань та бере участь у їх вирішенні;
* сприяє створенню та діяльності центрів дозвілля, а також залучає громадськість, батьків (осіб, які їх замінюють) до участі в керівництві гуртками, іншими видами позакласної та позашкільної роботи, до проведення оздоровчих та культурно-масових заходів із учнями (вихованцями);
* розподіляє і контролює кошти фонду загального обов'язкового навчання, приймає рішення про надання матеріальної допомоги учням (вихованцям);
* розглядає питання родинного виховання;
* бере участь за згодою батьків або осіб, які їх замінюють, в обстеженні житлово-побутових умов учнів, які перебувають у несприятливих соціально-економічних умовах;
* сприяє педагогічній освіті батьків;
* сприяє поповненню бібліотечного фонду та передплаті періодичних видань;
* розглядає питання здобуття обов'язкової середньої освіти учнями (вихованцями);
* організовує громадський контроль за харчуванням і медичним обслуговуванням учнів (вихованців);
* розглядає звернення учасників навчально-виховного процесу з питань роботи навчального закладу;
* вносить пропозиції щодо морального і матеріального заохочення учасників навчально-виховного процесу
3.12. Статутом Воронівської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів можуть визначатись й інші повноваження ради школи, що не суперечать чинному законодавству.